رادیو اسلام Radio Islam

سایت مشاوره وپاسخ گویی به شبهات وسوالات دینی و اعتقادی

رادیو اسلام Radio Islam

سایت مشاوره وپاسخ گویی به شبهات وسوالات دینی و اعتقادی

باعرض سلام
پاسخ گوی سوالات وشبهات اعتقادی هستیم.

*********************

تبصره :

استفاده از مطالب بدون منبع هم از نظرمااشکالی ندارد.

آخرین نظرات
  • ۱۶ خرداد ۰۲، ۱۱:۵۸ - مازیار
    . . .

این وحدت به مقتضای منطق قرآنی است که حتی غیر مسلمانان را هم دعوت به اتحاد با مسلمانان در ذیل شعار مشترک نموده است.

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ (٦٤ آل عمران) بگو: « ای اهل کتاب! بیایید به سوی سخنی که میان ما و شما یکسان است، که جز خدا را نپرستیم، و چیزی را شریک او نسازیم، بعضی از ما بعضی دیگر را به جای خدا به خدایی نگیرد»

و بسیار روشن است که اشتراک شیعه و سنی، خیلی بیشتر و قوی تر از اشتراک بین مسلمان و غیر مسلمان است.

و اصولا با توجه به منظور از وحدت، که به معنای کنار گذاشتن عقاید خود نیست، هیچ کس نمی تواند در ممدوح بودن این وحدت شک کند، مگر آنکه به قرآن توجه نکرده باشد که حتی نیکی به کفار را هم منع نکرده

(لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ)[سورة الممتحنة ۸]
الله شما را از نیکی‌کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در (امر) دین با شما نجنگیده اند و شما را از دیارتان بیرون نکرده اند، نهی نمی‌کند، بی‌گمان الله عدالت پیشگان را دوست دارد.

این ها برای شیعه روشن تر است، که امام آنها، سالهای متمادی در بین خلفای اهل سنت با مدارا عمل کرده و حتی در مواضع متعدد به خاطر مصالح اسلام به آنها کمک نیز کرده است.

و توجه به این نکته لازم است که در وحدت با اهل سنت، با کسانی مواجه هستیم که حاضر به قبول ماجرای شهادت حضرت زهرا ( س) نیستند. نه آنکه با حضرت زهرا (س) خصومتی دارند.

و در کل لازم است توجه شود که دشمنان اسلام به دنبال تفرقه اندازی هستند، تا هیمنه مسلمانان را نابود کنند و قرآن در این باره هشدار داده که

(وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ)[سورة اﻷنفال ۴۶]
و خدا و پیامبرش را اطاعت کنید, وبا همدیگر نزاع نکنید, که سست شوید, وقوت (ومهابت) شما از میان برود, وصبر کنید, بی گمان خداوند با صابران است.

پس باید بسیار نسبت به تحریک احساسات از سوی دشمنان مراقب بود.

  • مm نصراصفهانی

نظرات  (۸)

  • مm نصراصفهانی
  • خواستم بگویم، فاطمه دختر خدیجه‌‌ی بزرگ است.
    دیدم فاطمه نیست.
    خواستم بگویم که فاطمه دختر محمد است.
    دیدم که فاطمه نیست.
    خواستم بگویم که فاطمه همسر علی است.
    دیدم که فاطمه نیست.
    خواستم بگویم که فاطمه مادر حسین است.
    دیدم که فاطمه نیست.
    خواستم بگویم، که فاطمه مادر زینب است.
    باز دیدم که فاطمه نیست.
    نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست.
    فاطمه، فاطمه است.
  • طلبه ای که..
  • خبر از یک زن بیمار شود میمیرم
    مادری دست به دیوار شود میمیرم
    با زمین خوردن تو بال و پرم میریزد
    چادرت را نتکان عرش به هم میریزد

    مطلبی بود واقعا به درد بخور.. اجرتون با خدا

    التماس دعای فرج
  • مهدی ابوفاطمه
  • آن چه که به عنوان حبل الله در آیات قرآن ملاک وحدت هست و حضرت زهرا هم در خطبه شریفه شون به اون اشاره کردن و اونو باعت ثبات و وحدت اسلام دونستن، اشتراکات نیست بلکه اصل ولایت امیرالمومنینه
    ما امت اسلامی رو در قبال امیر اسلامی و امام اسلامی تعریف می کنیم.
    نمیگیم که یک اسلام بود و بعدش دو گروه شدن شیعه و سنی
    بلکه می گیم یک اسلام بود و بعدش یک گروه منحرف شدن و شدن سنی
    مثل اصلاح طلبها که از انقلاب جدا شدن
    خوب برای حفظ انقلاب باید با اونها وحدت داشت یا وحدت سیاسی یه چیزه و مرزبندی اعتقادات یک چیزدیگه؟
  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • +++
    سلام
    مطلب خوبی بود، متاسفانه این روز ها موضوع وحدت بین مسلمین خیلی ضربه خورده و بعضی هم که اطلاعات کافی ندارن، با مطرح کردن موضوعات بی ربط، به گسترش این قضیه دامن میزنن.
    اللهم عجل ولیک الفرج
    تشکر/التماس دعا
  • خانومــِـــ خونهـ
  • احسنت
    شهادت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) یک افسانه است!  
     
    که مورد پذیرش هیچ عاقل خردمند و دانایی نیست.


  • نویسنده خاص
  • به این نکته توجه کنیم که خود حضرت علی (ع) در مورداین قضیه چه کردند؟
    ایشان کاملا صبر را معنا فرمودند.
    خود ایشان در مورد بحث شیعه و سنی حجت را تمام کردند و حق کاملا برای مردم مشهود شد.
    اینکه امامان (علیهما السلام) چه کسانی هستند کاملا در قرآن کریم مشخص است و اینکه غیبت امام دوازدهم هم همچون انسانهایی والامقام و دارای ماموریت حق طلبانه که غیبت داشته اند و عمر طولانی داشته اند کاملا مشخص است.
    اما مگر امامان (ع) چیزی جز کلام قرآن خواستند و فرمودند؟
    خلفای اهل سنت حکومت کردند و امام علی (ع) هم توسط اهل سنت به عنوان یکی از چهار خلیفه به رسمیت شناخته می شوند.
    عثمان‌ یکی از خلیفه های اهل سنت عزیز است که ایشان در اواسط‌ دوران‌ خلافت‌ خود نسبت‌ به‌ چگونگی‌ وضوی‌ پیامبر(ص) همچون برخی دیگر دچار تردید شد و البته بحثی که نهایتا اکنون شستن پا را در وضو توسط اهل سنت گرامی به رسمیت شناخته می شود البته این موضوع شستن پا ها در دستور وضو در قرآن کریم اشاره نشده و احتمالا نظر خلیفه بوده است که آن را مبتنی بر سنت احتمالا می دانند و یا چیزی در این مورد شاید دیده اند که الان یکی از تفاوتهای شیعه و سنی همین موضوع است و شیعه مسح می کشد و دیگری می شوید.
    تردیدی نیست که پیامبر اسلام(ص) نمازها را گاهی در سه وقت می‏خواندند و به عبارت دیگر ظهر و عصر و مغرب و عشاء را پشت سر هم می‏خواندند و می‏فرمودند: چنین می‏کنم تا امّتم راحت باشند. این گونه روایات می‏رساند که پیامبر اسلام(ص)، راحتی امت را در نظر گرفته‏اند و جمع خوانده‏اند. شیعیان در طول تاریخ، تلاش کرده‏اند که سنت‏های پیامبر(ص) را زنده نگهدارند و این هم یکی از سنّت‏های پیامبر(ص) است.
     
     ابن عباس (از اهل سنت) می‏گوید: انّ النبی(ص) کان یُصَلّی بالمدینة یجمع بین الصلوتین بین الظهر و العصر و المغرب و العشاء من غیر خوفٍ و لامطرٍ. قیل له: لِمَ؟ قال: لئلاّ یکون عَلی امتِهِ حَرَجٌ: پیامبر(ص) در مدینه بدون این که خطری باشد و یا باران ببارد، ظهر و عصر و مغرب و عشاء را با هم می‏خواندند. از ابن‏عباس پرسیدند: چرا چنین کرد؟ ابن عباس گفت: تا امت در مشقّت نباشد.

    اولاً: اختلاف بین شیعه و سنی در نماز تنها در جزئیات است والا در کلیات با هم مشترکند.

    ثانیاً: ریشه اساسی اختلاف آن است که اهل تسنن به سیره خلفا روی آورده، و حتی اجتهادات آنان در برابر نصوص دینی را حجت می‏دانند، لذا حتی در مواردی که سیره خلفا برخلاف ظاهر قرآن یا سنّت پیامبر(ص) باشد، به آن عمل می‏کنند.
     
    هم‏چنین در این زمینه از فقیهانی غیراز اهل بیت(ع) نیز تبعیت می‏کنند. ولی شیعیان در فقه و نیز اصول اعتقادی خود پیرو مکتب اهل بیت(ع) می‏باشند همین امر موجب آن گردیده که تفاوت‏های عملی نیز در احکام بروز نماید.گفتنی است که پس از پیامبر اکرم‏(ص) افراد زیادی به عنوان صحابه و یا تابعین، از آن حضرت نقل حدیث می‏کردند. این نقل‏ها سرآغاز شکل گیری فقه و مکاتب فقهی بوده است.

    متاسفانه به دلیل فاصله گرفتن حکومت و خلافت پس از پیامبر اکرم(ص) از اهلبیت(ع) که آگاهترین افراد به احکام دین بوده اند، این حکومت‏ها بنا به دلایل سیاسی به ترویج افراد و مکاتبی که متفاوت با مکتب اهل بیت(ع) بود همت گماشتند تا آن جا که حتی تا چند قرن همه مذاهب فقهی دیگر رسمیت داشتند، ولی مکتب اهل بیت رسمیت نیافته بود.

    مهمترین موارد اختلافی شیعه و سنی در احکام نماز مربوط به وضو و جمع خواندن نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء می باشد،
    بخش هایی از کلام 
    به نقل از بیتوته بوده است.

    اما چیزی که در کت من یکی نمی رود اینکه وهابی ها این وسط چی میگن!!
    وهابیت که جدیدا به فرقه ها اضافه شد و دسته گل انگلیسی ها بود می گوید نباید مرده طواف شود یا بر روی قبر او مناره ساخته شود و خیلی ها را بدعت گذار هم می داند و می کشد در صورتی که اصلا خود وهابیت قبلا نبوده و بدعت تمام است.
    مثلا وهابی ها خودشان بگویند که خودشان و قومشان که در مکه مکرمه خانه کعبه را طواف کرده اند چرا اعدام نشده اند؟!!!
    چون آنجا قبر حضرت اسماعیل کاملا مشخص و معین است.
    لابد می خواهند کل مسلمانانی که تا بحال این عمل والامقام یعنی حج را انجام داده اند و اکنون زنده هستند را نیز منتحر کنند؟؟
    خب اینکه نشد که!
    بیاییم این وهابیت را همه محکوم کنیم که ضد شیعه و سنی هست و خیلی ها را کشته است...
    یا بهایی ها که خودشان یک نفر را به عنوان فردی منتسب کرده اند و فکر می کنند قیام آخر الزمان را انجام داده اند.
    اینها عقل هم دارند؟
    چی بگم!
    موندم تو کار بهایی و وهابی و می دانم که خدا ظالم رو هدایت نمی کند...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی